Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès. En continuar la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies. Per a més informació consulta aquí.
Vés al contingut principal
Logo oficial de Barcelona En Comú
  • Català Triar la llengua Elegir el idioma
    • Castellano
Entra
  • Inici
  • Processos
  • Espais de participació
  • Òrgans
  • Consultes
  • Ajuda

PROGRAMA 2023

#BarcelonaFutura Participa en la creació de la BarcelonaFutura

Fase 3 de 4
FASE 3. Tractament de Propostes i Redacció 13-02-2023 - 15-04-2023
Veure les fases
  • El procés
  • Orientació dels Àmbits
  • Proposa una nova mesura
chevron-left Torna al llistat

Model Urbà i Mobilitat👨🏿‍🦯🌳🚃

Avatar: Proposta oficial Proposta oficial
12/12/2022 11:12  

El nostre model de ciutat es basa en la transició cap a una Barcelona justa, saludable, segura i eficient. En definitiva, un model amb les persones al centre.

 

Cada cop més veïns i veïnes de la ciutat estan fent seves les propostes dels organismes internacionals i de les veus expertes: hem de deixar definitivament enrere una ciutat dominada pel cotxe i el motor de combustió si volem promoure el benestar de totes les persones residents a la ciutat; hem de promoure els espais verds, el transport públic i la mobilitat activa.

 

Aquesta transició és, sens cap mena de dubte, més necessària que mai en el context actual dominat per la crisi climàtica i energètica que agreugen els problemes associats amb l’ús desmesurat del vehicle privat: malbaratament de recursos, ocupació desproporcionada de l’espai públic i nivells de contaminació atmosfèrica i acústica molt per sobre dels nivells considerats saludables per a la vida humana.

 

En els últims vuit anys, Barcelona, amb el projecte Superilla Barcelona, s’ha convertit en un referent mundial de l’urbanisme i la mobilitat sostenibles, però hem d’anar més lluny. 


Per als propers quatre anys, proposem un aprofundiment de la transició cap al nou model urbà que persegueixi l’objectiu d’esdevenir una ciutat 100% accessible per a vianants, 100% ciclable, amb carrers a 30km/h de velocitat màxima per ferla més segura, que prioritzi el transport públic en superfície, que minimitzi l’impacte del sistema de distribució urbana de mercaderies i que redueixi el trànsit de pas de cotxes i motos en l’espai intrarondes minimitzant la sinistralitat.


Barcelona ha de millorar la seva connexió, col·laboració, coordinació i governança metropolitana. Ha d’esdevenir una ciutat funcional equivalent a la ciutat real del continu urbà i metropolità, en matèria d’infraestructures, serveis de transport i mobilitat, medi ambient, equipaments, activitat econòmica i paisatge. Cal tornar a posar la mirada cap al litoral, Collserola i els rius Llobregat i Besòs, i cal enfortir les relacions amb els territoris del Baix Llobregat, Garraf, Penedès, Vallès i Maresme amb polítiques de desenvolupament conjuntes.


Barcelona viu una situació de crisi habitacional. Volem garantir el dret a l’habitatge, protegint els seus veïns i veïnes, lluitant contra l’especulació i la gentrificació. Buscant totes les oportunitats per crear més habitatge assequible repartit per tots els barris. Facilitant la vida quotidiana dels seus veïns i veïnes, millorant els equipaments quotidians, garantint el comerç de proximitat, reduint els efectes del turisme.


Volem una Barcelona on la salut de les persones sigui una prioritat, una ciutat més verda i habitable. Amb verd de qualitat. Impulsant mesures per millorar l’eficiència energètica i fer una ciutat més sostenible.


Volem millorar la qualitat de vida dels barris més vulnerables, per això cal continuar impulsant la regeneració urbana ampliant-la a nous barris. Millorar els barris de muntanya.


Barcelona necessita més ocupació de qualitat. Per això impulsem la transformació dels polígons industrials del Besòs en superilles productives, a la vegada que creem nous àmbits creatius i de coneixement.


Cal continuar impulsant les polítiques de protecció del Patrimoni amb una visió àmplia i transversal, desplegant la mesura de govern Barcelona, ciutat patrimoni. I promovent el coneixement i la qualitat arquitectònica amb la capital de l’Arquitectura. 

  • Resultats al filtrar per la categoria: Model Urbà i Mobilitat Model Urbà i Mobilitat
Referència: BC-PROP-2022-12-848
Versió 4 (de 4) veure altres versions
Verifica l'empremta digital

Empremta digital

El text següent és una representació abreviada i hashejada d'aquest contingut. És útil per garantir que el contingut no hagi estat alterat, ja que una única modificació provocaria un valor totalment diferent.

Valor: c5a5b8ae3dca099f08478d2383daa7f05d516e52992001e9cadbf6aa899b8611

Origen: {"body":{"ca":"<p>El nostre model de ciutat es basa en la transició cap a una Barcelona justa, saludable, segura i eficient. En definitiva, un model amb les persones al centre.</p><p>&nbsp;</p><p>Cada cop més veïns i veïnes de la ciutat estan fent seves les propostes dels organismes internacionals i de les veus expertes: hem de&nbsp;deixar definitivament enrere una ciutat dominada pel cotxe i el motor de combustió si volem promoure el benestar de totes les persones residents a la ciutat; hem de promoure els espais verds, el transport públic i la mobilitat activa.</p><p>&nbsp;</p><p>Aquesta transició és, sens cap mena de dubte, més necessària que mai en el context actual dominat per la crisi climàtica i energètica que agreugen els problemes associats amb l’ús desmesurat del vehicle privat: malbaratament de recursos, ocupació desproporcionada de l’espai públic i nivells de contaminació atmosfèrica i acústica molt per sobre dels nivells considerats saludables per a la vida humana.</p><p>&nbsp;</p><p>En els últims vuit anys, Barcelona, amb el projecte Superilla Barcelona, s’ha convertit en un referent mundial de l’urbanisme i la mobilitat sostenibles, però hem d’anar més lluny.&nbsp;</p><p><br></p><p>Per als propers quatre anys, proposem un aprofundiment de la transició cap al nou model urbà que persegueixi l’objectiu d’esdevenir una ciutat 100% accessible per a vianants, 100% ciclable, amb carrers a 30km/h de velocitat màxima per ferla més segura, que prioritzi el transport públic en superfície, que minimitzi l’impacte del sistema de distribució urbana de mercaderies i que redueixi el trànsit de pas de cotxes i motos en l’espai intrarondes minimitzant la sinistralitat.</p><p><br></p><p>Barcelona ha de millorar la seva connexió, col·laboració, coordinació i governança metropolitana. Ha d’esdevenir una ciutat funcional equivalent a la ciutat real del continu urbà i metropolità, en matèria d’infraestructures, serveis de transport i mobilitat, medi ambient, equipaments, activitat econòmica i paisatge. Cal tornar a posar la mirada cap al litoral, Collserola i els rius Llobregat i Besòs, i cal enfortir les relacions amb els territoris del Baix Llobregat, Garraf, Penedès, Vallès i Maresme amb polítiques de desenvolupament conjuntes.</p><p><br></p><p>Barcelona viu una situació de crisi habitacional. Volem garantir el dret a l’habitatge, protegint els seus veïns i veïnes, lluitant contra l’especulació i la gentrificació. Buscant totes les oportunitats per crear més habitatge assequible repartit per tots els barris. Facilitant la vida quotidiana dels seus veïns i veïnes, millorant els equipaments quotidians, garantint el comerç de proximitat, reduint els efectes del turisme.</p><p><br></p><p>Volem una Barcelona on la salut de les persones sigui una prioritat, una ciutat més verda i habitable. Amb verd de qualitat. Impulsant mesures per millorar l’eficiència energètica i&nbsp;fer una ciutat més sostenible.</p><p><br></p><p>Volem millorar la qualitat de vida dels barris més vulnerables, per això cal continuar impulsant la regeneració urbana ampliant-la a nous barris. Millorar els barris de muntanya.</p><p><br></p><p>Barcelona necessita més ocupació de qualitat. Per això impulsem la transformació dels polígons industrials del Besòs en superilles productives, a la vegada que creem nous àmbits creatius i de coneixement.</p><p><br></p><p>Cal continuar impulsant les polítiques de protecció del Patrimoni amb una visió àmplia i transversal, desplegant la mesura de govern <em>Barcelona, ciutat patrimoni</em>. I promovent el coneixement i la qualitat arquitectònica amb la capital de l’Arquitectura.&nbsp;</p>","es":""},"title":{"ca":"Model Urbà i Mobilitat👨🏿‍🦯🌳🚃 ","es":""}}

Aquesta empremta digital es calcula mitjançant un algoritme de hash SHA256. Per reproduir-lo tu mateix, pots utilitzar una Calculadora MD5 en línia i copiar-hi les dades d'origen.

Compartir:

link-intact Compartir l'enllaç

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://encomuparticipa.barcelonaencomu.cat/processes/ProgramaEleccions23/f/210/proposals/848/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://encomuparticipa.barcelonaencomu.cat/processes/ProgramaEleccions23/f/210/proposals/848/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu

2 comentaris

Ordenar per:
  • Més antic
    • Més ben valorats
    • Recent
    • Més antic
    • Més discutit
Avatar: xriu2014 xriu2014
09/01/2023 18:38
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

D’acord amb tot el que s’ha escrit. Només veig necessari complementar aquesta idea potent de canvi de model urbà, amb una necessària proposta de millora del manteniment de les zones verdes i de tot l’espai públic que anem guanyant, així com l’estímul i el suport municipal a les experiències de gestió comunitària que van sorgint (horts comunitaris, camins escolars, mercats de pagès al mig del carrer facilitant que es generin altres activitats, bicibús,...) i que poden reforçar el procés i donar tot el sentit més profund a l’espai públic guanyat.

Avatar: tecastilla tecastilla
10/04/2023 08:59
  • Obtenir enllaç Obtenir enllaç

Imprescindible que vagin desapareixen les autopistes urbanes que configuren actualment vies ràpides de trànsit per a creuar la ciutat. A més de la important contribució que fan a la contaminació, (atmosfèrica, sonora...) suposen fronteres entre barris, difícils de traspassar per a persones amb dificultats de mobilitat. Cal humanitzar-les.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

  • Preguntes freqüents
  • Accessibilitat
  • Termes i condicions
  • Descarrega els fitxers de dades obertes
  • Barcelona En Comú a Twitter Twitter
  • Barcelona En Comú a Facebook Facebook
  • Barcelona En Comú a Instagram Instagram
  • Barcelona En Comú a YouTube YouTube
Amb llicència Creative Commons Web creada amb programari lliure
Fet amb <3 per Platoniq - Creativitat i Democràcia
Logo Decidim

Confirmar

D'acord Cancel·lar

Si us plau, inicia sessió

Accedeix amb el teu número de DNI/NIE i la teva contrasenya. Si tens problemes para connectar-te contacta amb cens@bcnencomu.cat

Inicia sessió amb Barcelona En Comú