PROGRAMA 2023
#BarcelonaFutura Participa en la creaci贸n de la BarcelonaFutura
Cambios en "Habitatge Digne i Accessible 馃攽馃彙馃彉"
脕mbito
- +Ciudad
T铆tulo
- -{"ca"=>"Habitatge digne i accessible", "es"=>""}
- +{"ca"=>"Habitatge digne i accessible 馃彙", "es"=>""}
Cuerpo
-
-["
El 2015 acabava de passar la crisi de les hipoteques i comen莽ava la crisi dels lloguers. Hi havia m茅s habitatges tur铆stics que habitatges de lloguer p煤blic a Barcelona. L鈥檋abitatge p煤blic de lloguer no arribava al 3% de tot l鈥檋abitatge de lloguer de Barcelona. Encara no hi havia un sindicat de llogateres i els contractes de lloguer privat duraven nom茅s 3 anys.
Arribats a 2022, hem aconseguit evitar o hem ajudat a evitar m茅s de 8.000 de desnonaments amb la Unitat Antidesnonaments de l鈥橝juntament. Hem iniciat m茅s de 6.000 habitatges p煤blics, amb un 80% de lloguer i els altres de dret de superf铆cie. Hem aconseguit que el govern de l鈥橢stat allargui els contractes de lloguer, hem comprat 50 finques gr脿cies al dret de retracte, hem afavorit l鈥檃ugment d鈥檋abitatge cooperatiu, hem aconseguit m茅s de 200 de pisos de la Sareb per a lloguer social, hem obligat a les noves promocions privades a dedicar el 30% a habitatge protegit, etc. Precisament per aix貌, l鈥橝juntament est脿 patint una gran agressivitat per part del lobby immobiliari, qu猫 boicoteja i fa trampes amb la mesura del 30% o impulsa den煤ncies amb causes inventades contra el govern municipal.
En tot cas, els capitals immobiliaris segueixen fent compres massives de pisos deixant que es degradin els habitatges i l鈥檈ntorn urb脿 amb casos de mobbing, desnonaments il路legals o expedients de ruina. Tot aix貌 sumat a que l鈥檃tractiu internacional de Barcelona els permet increments desorbitats de preus.
Volem que la carta de de Drets Fonamentals de la Uni贸 Europea i l鈥檃rticle 47 de la Constituci贸, qu猫 estableix el dret a gaudir d鈥檜n habitatge digne i adequat, es compleixi. Aquest article 47 ordena a tots els poders p煤blics de l鈥橢stat establir les condicions necess脿ries i les normes pertinents per a fer efectiu aquest dret, regulant la utilitzaci贸 del s貌l d鈥檃cord a l'inter猫s general per impedir l鈥檈speculaci贸. A m茅s, estableix que tota la comunitat s鈥檋a de beneficiar de les plusv脿lues que generi l鈥檃cci贸 urban铆stica dels ens p煤blics. No volem que les ve茂nes siguin for莽ades a pagar preus abusius o abandonar les seves llars per l鈥檃cci贸 d鈥檜na part del mercat financer i immobiliari que pret茅n fer una apropiaci贸 privada, elitista i extractivista de les millores urbanes i de la qualitat de vida a Barcelona.
Per tot aix貌 ens marquem aquest 6 objectius de m铆nims, deixant clar quines mesures estan dins les compet猫ncies d鈥檜n ajuntament i quines han de ser reclamades a altres nivells pol铆tics:
1- Control de preus: impuls de la Llei Estatal d'habitatge, ajudes i subvencions condicionades, etc.
2-Regulaci贸 del mercat i impuls del compliment normatiu:聽 amb mesures fiscals; prevenci贸 i control de la corrupci贸 immobili脿ria; millora de l'atenci贸 ciutadana davant dels abusos i les males praxis; aplicaci贸 de sancions en casos d'incompliment; impuls d鈥檜n codi 猫tic local per al sector immobiliari; gravar fiscalment la concentraci贸 de propietat; recuperar m茅s pisos de la Sareb, penalitzaci贸 de l'habitatge buit, control dels infrahabitatges i聽 lloguer d'habitacions, erradicaci贸 del lloguer tur铆stic il路legal,聽 etc.
3-Aconseguir m茅s habitatge p煤blic: de manera m茅s r脿pida i amb qualitat. Cal valorar diverses f贸rmules com el pas d'apartaments tur铆stics a habitatge permanent, assegurar el 30% d'habitatge protegit a obra nova i grans rehabilitacions, l'adquisici贸 de pisos en barris tensionats, la promoci贸 en obra nova de nous habitatges, la transformaci贸 de terciari i oficines en habitatge, el dret de retracte, expropiacions, donacions, bossa de lloguer, hipoteques inverses, etc
4-Fer front a l鈥檈merg猫ncia habitacional: refor莽ar anti-desnonaments, Aprops, lloguers temporals, acords amb pensions i hotels o la reconversi贸 de pisos tur铆stics, etc.
5-Afavorir l鈥檕rganitzaci贸 ciutadana pel dret a l鈥檋abitatge: organitzacions reivindicatives i de negociaci贸, suport a entitats que treballen i lluiten contra el sensellarisme i suport a formes alternatives d鈥檃cc茅s a l鈥檋abitatge (cooperatiu, co-propietat, immobili脿ria 猫tica, etc.)
6-Que la planificaci贸 urban铆stica afavoreixi l鈥檃cc茅s a l'habitatge: revisi贸 Pla General Metropolit脿 del segle XXI participant en el proc茅s de redacci贸 del Pla Director Urban铆stic Metropolit脿.
", ""] -
+["
El 2015 acabava de passar la crisi de les hipoteques i comen莽ava la crisi dels lloguers. Hi havia m茅s habitatges tur铆stics que habitatges de lloguer p煤blic a Barcelona. L鈥檋abitatge p煤blic de lloguer no arribava al 3% de tot l鈥檋abitatge de lloguer de Barcelona. Encara no hi havia un sindicat de llogateres i els contractes de lloguer privat duraven nom茅s 3 anys.
Arribats a 2022, hem aconseguit evitar o hem ajudat a evitar m茅s de 8.000 de desnonaments amb la Unitat Antidesnonaments de l鈥橝juntament. Hem iniciat m茅s de 6.000 habitatges p煤blics, amb un 80% de lloguer i els altres de dret de superf铆cie. Hem aconseguit que el govern de l鈥橢stat allargui els contractes de lloguer, hem comprat 50 finques gr脿cies al dret de retracte, hem afavorit l鈥檃ugment d鈥檋abitatge cooperatiu, hem aconseguit m茅s de 200 de pisos de la Sareb per a lloguer social, hem obligat a les noves promocions privades a dedicar el 30% a habitatge protegit, etc. Precisament per aix貌, l鈥橝juntament est脿 patint una gran agressivitat per part del lobby immobiliari, qu猫 boicoteja i fa trampes amb la mesura del 30% o impulsa den煤ncies amb causes inventades contra el govern municipal.
En tot cas, els capitals immobiliaris segueixen fent compres massives de pisos deixant que es degradin els habitatges i l鈥檈ntorn urb脿 amb casos de mobbing, desnonaments il路legals o expedients de ruina. Tot aix貌 sumat a que l鈥檃tractiu internacional de Barcelona els permet increments desorbitats de preus.
Volem que la carta de de Drets Fonamentals de la Uni贸 Europea i l鈥檃rticle 47 de la Constituci贸, qu猫 estableix el dret a gaudir d鈥檜n habitatge digne i adequat, es compleixi. Aquest article 47 ordena a tots els poders p煤blics de l鈥橢stat establir les condicions necess脿ries i les normes pertinents per a fer efectiu aquest dret, regulant la utilitzaci贸 del s貌l d鈥檃cord a l'inter猫s general per impedir l鈥檈speculaci贸. A m茅s, estableix que tota la comunitat s鈥檋a de beneficiar de les plusv脿lues que generi l鈥檃cci贸 urban铆stica dels ens p煤blics. No volem que les ve茂nes siguin for莽ades a pagar preus abusius o abandonar les seves llars per l鈥檃cci贸 d鈥檜na part del mercat financer i immobiliari que pret茅n fer una apropiaci贸 privada, elitista i extractivista de les millores urbanes i de la qualitat de vida a Barcelona.
Per tot aix貌 ens marquem aquest 6 objectius de m铆nims, deixant clar quines mesures estan dins les compet猫ncies d鈥檜n ajuntament i quines han de ser reclamades a altres nivells pol铆tics:
1- Control de preus: impuls de la Llei Estatal d'habitatge, ajudes i subvencions condicionades, etc.
2-Regulaci贸 del mercat i impuls del compliment normatiu:聽amb mesures fiscals; prevenci贸 i control de la corrupci贸 immobili脿ria; millora de l'atenci贸 ciutadana davant dels abusos i les males praxis; aplicaci贸 de sancions en casos d'incompliment; impuls d鈥檜n codi 猫tic local per al sector immobiliari; gravar fiscalment la concentraci贸 de propietat; recuperar m茅s pisos de la Sareb, penalitzaci贸 de l'habitatge buit, control dels infrahabitatges i聽lloguer d'habitacions, erradicaci贸 del lloguer tur铆stic il路legal,聽etc.
3-Aconseguir m茅s habitatge p煤blic: de manera m茅s r脿pida i amb qualitat. Cal valorar diverses f贸rmules com el pas d'apartaments tur铆stics a habitatge permanent, assegurar el 30% d'habitatge protegit a obra nova i grans rehabilitacions, l'adquisici贸 de pisos en barris tensionats, la promoci贸 en obra nova de nous habitatges, la transformaci贸 de terciari i oficines en habitatge, el dret de retracte, expropiacions, donacions, bossa de lloguer, hipoteques inverses, etc
4-Fer front a l鈥檈merg猫ncia habitacional: refor莽ar anti-desnonaments, Aprops, lloguers temporals, acords amb pensions i hotels o la reconversi贸 de pisos tur铆stics, etc.
5-Afavorir l鈥檕rganitzaci贸 ciutadana pel dret a l鈥檋abitatge: organitzacions reivindicatives i de negociaci贸, suport a entitats que treballen i lluiten contra el sensellarisme i suport a formes alternatives d鈥檃cc茅s a l鈥檋abitatge (cooperatiu, co-propietat, immobili脿ria 猫tica, etc.)
6-Que la planificaci贸 urban铆stica afavoreixi l鈥檃cc茅s a l'habitatge: revisi贸 Pla General Metropolit脿 del segle XXI participant en el proc茅s de redacci贸 del Pla Director Urban铆stic Metropolit脿.
", ""]