PROGRAMA 2023
#BarcelonaFutura Participa en la creació de la BarcelonaFutura
Canvis a "Model Urbà i Mobilitat👨🏿🦯🌳🚃 "
Títol
- -{"ca"=>"Model urbà 👨🏿🦯🌳🚃", "es"=>""}
- +{"es"=>"", "ca"=>"Model Urbà i Mobilitat👨🏿🦯🌳🚃 "}
Cos
-
-["
El nostre model de ciutat es basa en la transició cap a una Barcelona justa, saludable, segura i eficient. En definitiva, un model amb les persones al centre.
Cada cop més veïns i veïnes de la ciutat estan fent seves les propostes dels organismes internacionals i de les veus expertes: hem de deixar definitivament enrere una ciutat dominada pel cotxe i el motor de combustió si volem promoure el benestar de totes les persones residents a la ciutat; hem de promoure els espais verds, el transport públic i la mobilitat activa.
Aquesta transició és, sens cap mena de dubte, més necessària que mai en el context actual dominat per la crisi climàtica i energètica que agreugen els problemes associats amb l’ús desmesurat del vehicle privat: malbaratament de recursos, ocupació desproporcionada de l’espai públic i nivells de contaminació atmosfèrica i acústica molt per sobre dels nivells considerats saludables per a la vida humana.
En els últims vuit anys, Barcelona, amb el projecte Superilla Barcelona, s’ha convertit en un referent mundial de l’urbanisme i la mobilitat sostenibles, però hem d’anar més lluny.
Per als propers quatre anys, proposem un aprofundiment de la transició cap al nou model urbà que persegueixi l’objectiu d’esdevenir una ciutat 100% accessible per a vianants, 100% ciclable, que implementi
la ciutat 30’, que prioritzi el transport públic en superfície, que minimitzi l’impacte del sistema de distribució urbana de mercaderies i que redueixi el trànsit de pas de cotxes i motos en l’espai intrarondes minimitzant la sinistralitat.
Barcelona ha de millorar la seva connexió, col·laboració, coordinació i governança metropolitana. Ha d’esdevenir una ciutat funcional
equivalent a la ciutat real del continu urbà i metropolità, en matèria d’infraestructures, serveis de transport i mobilitat, medi ambient, equipaments, activitat econòmica i paisatge. Cal tornar a posar la mirada cap al litoral, Collserola i els rius Llobregat i Besòs, i cal enfortir les relacions amb els territoris del Baix Llobregat, Garraf, Penedès, Vallès i Maresme amb polítiques de desenvolupament conjuntes.
Barcelona viu una situació de crisi habitacional. Volem garantir el dret a l’habitatge, protegint els seus veïns i veïnes, lluitant contra l’especulació i la gentrificació. Buscant totes les oportunitats per crear més habitatge assequible repartit per tots els barris. Facilitant la vida quotidiana dels seus veïns i veïnes, millorant els equipaments quotidians, garantint el comerç de proximitat, reduint els efectes del turisme.
Volem una Barcelona on la salut de les persones sigui una prioritat, una ciutat més verda i habitable. Amb verd de qualitat. Impulsant mesures per millorar l’eficiència energètica i fer una ciutat més sostenible.
Volem millorar la qualitat de vida dels barris més vulnerables, per això cal continuar impulsant la regeneració urbana ampliant-la a nous barris. Millorar els barris de muntanya.
Barcelona necessita més ocupació de qualitat. Per això impulsem la transformació dels polígons industrials del Besòs en superilles productives, a la vegada que creem nous àmbits creatius i de coneixement.
Cal continuar impulsant les polítiques de protecció del Patrimoni amb una visió àmplia i transversal, desplegant la mesura de govern Barcelona, ciutat patrimoni. I promovent el coneixement i la qualitat arquitectònica amb la capital de l’Arquitectura.
", ""] -
+["", "
El nostre model de ciutat es basa en la transició cap a una Barcelona justa, saludable, segura i eficient. En definitiva, un model amb les persones al centre.
Cada cop més veïns i veïnes de la ciutat estan fent seves les propostes dels organismes internacionals i de les veus expertes: hem de deixar definitivament enrere una ciutat dominada pel cotxe i el motor de combustió si volem promoure el benestar de totes les persones residents a la ciutat; hem de promoure els espais verds, el transport públic i la mobilitat activa.
Aquesta transició és, sens cap mena de dubte, més necessària que mai en el context actual dominat per la crisi climàtica i energètica que agreugen els problemes associats amb l’ús desmesurat del vehicle privat: malbaratament de recursos, ocupació desproporcionada de l’espai públic i nivells de contaminació atmosfèrica i acústica molt per sobre dels nivells considerats saludables per a la vida humana.
En els últims vuit anys, Barcelona, amb el projecte Superilla Barcelona, s’ha convertit en un referent mundial de l’urbanisme i la mobilitat sostenibles, però hem d’anar més lluny.
Per als propers quatre anys, proposem un aprofundiment de la transició cap al nou model urbà que persegueixi l’objectiu d’esdevenir una ciutat 100% accessible per a vianants, 100% ciclable, que implementi
la ciutat 30’, que prioritzi el transport públic en superfície, que minimitzi l’impacte del sistema de distribució urbana de mercaderies i que redueixi el trànsit de pas de cotxes i motos en l’espai intrarondes minimitzant la sinistralitat.
Barcelona ha de millorar la seva connexió, col·laboració, coordinació i governança metropolitana. Ha d’esdevenir una ciutat funcional
equivalent a la ciutat real del continu urbà i metropolità, en matèria d’infraestructures, serveis de transport i mobilitat, medi ambient, equipaments, activitat econòmica i paisatge. Cal tornar a posar la mirada cap al litoral, Collserola i els rius Llobregat i Besòs, i cal enfortir les relacions amb els territoris del Baix Llobregat, Garraf, Penedès, Vallès i Maresme amb polítiques de desenvolupament conjuntes.
Barcelona viu una situació de crisi habitacional. Volem garantir el dret a l’habitatge, protegint els seus veïns i veïnes, lluitant contra l’especulació i la gentrificació. Buscant totes les oportunitats per crear més habitatge assequible repartit per tots els barris. Facilitant la vida quotidiana dels seus veïns i veïnes, millorant els equipaments quotidians, garantint el comerç de proximitat, reduint els efectes del turisme.
Volem una Barcelona on la salut de les persones sigui una prioritat, una ciutat més verda i habitable. Amb verd de qualitat. Impulsant mesures per millorar l’eficiència energètica i fer una ciutat més sostenible.
Volem millorar la qualitat de vida dels barris més vulnerables, per això cal continuar impulsant la regeneració urbana ampliant-la a nous barris. Millorar els barris de muntanya.
Barcelona necessita més ocupació de qualitat. Per això impulsem la transformació dels polígons industrials del Besòs en superilles productives, a la vegada que creem nous àmbits creatius i de coneixement.
Cal continuar impulsant les polítiques de protecció del Patrimoni amb una visió àmplia i transversal, desplegant la mesura de govern Barcelona, ciutat patrimoni. I promovent el coneixement i la qualitat arquitectònica amb la capital de l’Arquitectura.
"]